YDY Learning ---- The best Tuition service in town

Please CALL Now when you see this advertisement around you if you need the service. Thanks!

My company LOGO

My company LOGO

Promotion

Custom Search

2008年3月17日星期一

中国、香港股灾成型了

我一直告诫看好中国股市的投资者,慎防亏损和经济衰退。近期的股市走向,更加深我对在中国经济走势的看法。可以肯定的是,市场开始感到悲观。是否会形成泡沫的爆破,就需要观察。
至于香港,我觉得市场是过度担忧。对中国股市的恐慌过后,人们将会更注意香港。香港股市还是处于上升的趋势的。

我一直劝告一些朋友,不要买进Pbbank China Fund。希望他们真的会听。

目前的上证指数处于3800点,恒生指数则是21000点。

如果你是刚来我的部落格,没有看过这些劝告的,可以先读我对中国经济的分析:

投资中国的危机1
投资中国的危机2
一月股灾后的看法

4 条评论:

匿名 说...

Dear Tan,

If not mistaken, you are using Maybank to buy online share, right? Can you share with me how to transfer money from Maybank saving a/c to trading a/c?

I opened a/c at Maybank 2 years ago, never used it. Contacted Maybank staffs but fed up with their services.

I haven't activated my a/c via online actually.

Hope u can share it with me.

Planning to open a/c at OSK if this still can't be used.

Thanks,
Kim.

Unknown 说...

其实,我希望中国股市沿着目前的趋势,慢慢跌到谷底。

如果突然崩盘的话,可能会死很多人。。。

tan81 说...

Kim,long time didn't see you.hope you are doing well.
i think you misunderstand already.I didn't use Maybank online to buy share. I bought share via my remieser that time,but tansfer money through maybank online. you have to check with maybank staffs.good luck!

tan81 说...

如果股市的走势会像人们的主观期望一般,就不会有人倾家荡产了。每一次的股灾,都是告诉人们,哪一些人在做傻事。中国的股灾,肯定会使许多身边的人损失财富。